Přístup k hradu a mapa

Dostupnost

Hrad Lukov se nachází v jihozápadní části Hostýnských vrchů, asi 2 km nad obcí Lukov nedaleko Zlína.

Při cestě autem z Lukova z ulice Pod Kaštany (hl. cesta), zabočte na ulici Hradská a jeďte necelý kilometr na parkoviště na okraji lesa. Zde se nachází socha sv. Jana Nepomuckého. Stejnou cestou se dostanete i pěšky z centra Lukova, kam je možné přijet autobusem, trasa je značena červenou turistickou značkou.

Poté si můžete zvolit cestu lesní pěšinou (červená nebo zelená trasa), nebo lesní cestu, která je vhodná pro kočárky a kolečková křesla. Vrátit se můžete opět těmito trasami.

Na samotný hrad na kopci s nadmořskou výškou 515 metrů se dostanete mostem přes hradní příkop.

Pokud se nechcete vracet stejnou cestou, pokračujte po červené turistické značce k rozcestí Na Písečném s pěkným výhledem na obec Vlčková. Zde odbočte vlevo – na severozápad - na modře značenou trasu směr Kuželek. Po zhruba 500 metrech klesání narazíte na vodojem a asfaltovou silničku – opustíte značenou cestu a šlapete z kopce dolů (jihovýchodním směrem) k rozcestí Srnčí dolinky. Odtud vás povede žlutá turistická značka do centra Lukova.

Kratší varianta, tedy cesta na hrad a zpět, má délku přibližně čtyři kilometry. Pokud zvolíte okruh přes Písečné, bude výlet o 2,5 km delší.

Je také možné zvolit návrat po zeleně značené stezce přes Králky, což jsou romanticky upravená skaliska (přírodní památka)

Neměli byste si nechat ujít prohlídku „Valdštejnova dubu“, což je největší dub na Zlínsku. Roste 100 m pod hradem, na jižním svahu (GPS: 49°18'9.664"N, 17°44'23.579"E)

Výlet na  hrad Lukov je nenáročný, zvládnete jej i s dětmi, dbejte ale na bezpečnost jak na skalách, tak na samotné zřícenině.